Táto rovnica by mala taktiež fungovať medzi občanom a Mestským úradom. Slabá informovanosť občanov totiž akosi prirodzene vytvára bariéru a neraz je práve ona spúšťačom rôznych nepodložených rečí a fám. Keď sme sa v jednom z našich predchádzajúcich článkov zmienili o slabej komunikácii medzi poslancami a občanom mesta, spomenuli sme aj fakt, že Mestský úrad v Hlohovci má iba jednu zverejnenú elektronickú adresu. Komunikáciu prostredníctvom tejto dostupnej e–mailovej adresy sme si vyskúšali aj sami. Odpoveďou nám, okrem iného, bola aj informácia, že naše otázky nemali konkrétneho adresáta. Aj v prípade, že do správy uvediete meno pracovníka, ktorému je váš dotaz určený, nemusíte sa ešte „trafiť“ správne. V inom prípade sa môže stať, že pracovník, ktorého ste uviedli, bude síce kompetentný, ale v tom čase nemusí byť na úrade prítomný a jeho zastupovaním nebude nikto poverený. Aj tentoraz vychádzame z vlastnej skúsenosti. Občan sa však nemusí v prípade, ak sa chce dočkať svojej odpovede, oboznamovať s organizačnou štruktúrou zmieneného úradu.
Niektoré mestá iniciatívne vyvinuli prostredníctvom svojich oficiálnych webových stránok aktivitu a ponúkajú občanom diskusné fóra, kde im na otázky týkajúce sa práce Mestského úradu odpovedajú kompetentní. Takýmto príkladom je aj mesto Skalica. Náštevníci stránky môžu svoje otázky písať bez udania konkrétneho adresáta a výber zamestnanca, do ktorého kompetencie položená otázka spadá, určuje prednosta MsÚ. Keďže je tu zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) môžu sa úradníci odvolávať na formálne údaje, ktoré má každá žiadosť o sprístupnenie informácií obsahovať. Napriek tomu sa na takýchto diskusných fórach zaoberajú aj anonymnými príspevkami.
Aj keď náš Mestský úrad zriadil pozíciu vedúceho sekretariátu – hovorcu, ktorú momentálne zastáva Eva Uhráková, MsÚ Hlohovec pravidelne nepublikuje tlačové správy (ako napr. www.martin.sk) a neorganizuje tlačové besedy. Práve tieto výstupy sú významným prvkom prezentácie mesta.
K lepšej propagácii ako aj k rozvoju turistického ruchu Hlohovca a blízkeho okolia by prospelo aj zriadenie informačnej kancelárie, ktorou sa už môžu pochváliť aj menšie mestá. K dobrej informovanosti prispieva aj taká zdanlivá maličkosť ako hlavičkový papier mesta. To, že sa na ňom nachádzajú neaktuálne údaje sme si všimli nielen my, ale na ostatnom zasadnutí MsZ upozornila na túto chybu aj jedna z poslankýň.
Na celej skutočnosti je smutné najmä to, že vyššie zmienený prístup niektorých našich úradníkov neraz zatieni aj reálne dosiahnuté výsledky zamestnancov, ktorí svoje pôsobenie vo verejnej správe chápu ako poslanie a odvádzajú prácu aj nad rámec zákonom vymedzených povinností.