Mestá hľadajú spôsoby ako sa vyrovnať s dopadmi hospodárskej krízy. Niektoré siahli aj na odmeny zamestnancov magistrátu. V Hlohovci dostalo prémie osem vedúcich pracovníkov radnice. Polepšil si aj riaditeľ kultúrneho centra.
Kríza zmarila odmeny mnohým mestským úradníkom. Pre nepopulárne opatrenia sa pre pokles príjmu z podielových daní rozhodli v Púchove. Bez prémií ostali aj zamestnanci magistrátu v Lučenci, Trnave či Nitre. Okrem stopnutia investičných plánov, mestá stále hľadajú možnosti ako ušetriť. Oficiálna webová stránka Prievidze momentálne informuje o skrátení pracovného týždňa zamestnancov radnice na štyri dni. V Tornali a Leviciach dokonca časť úradníkov prepustili.
Hospodárska kríza neobišla ani Hlohovec. V porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje rozdiel na zisku z podielových daní desať percent. Rozmenené na drobné to znamená o 447 490 eur menej do mestskej pokladnice, čo je na staré peniaze takmer trinásť a pol milióna korún. Úbytok sa snažilo mesto čiastočne zahojiť balíčkom úsporných opatrení. Poslanci rozhodli, že radnica sa uskromní vo výdavkoch na propagačné materiály, služobné cesty, energie a kancelárske potreby. Ušetriť sa malo aj na osvetlení mesta.
Zamestnanci hlohovského magistrátu o svoje bonusy k platom za minulý rok neprišli. Odmeny v celkovej sume vyše 12-tisíc eur (365 549,- Sk) si rozdelilo osem úradníkov vo vedúcich funkciách. Aj keď sa na prémiách rozdalo približne o tisíc eur menej ako v predchádzajúcom období, každý z nich si v priemere polepšil o viac ako 1 500 eur (45 694,- Sk). Odmeny pribudli aj na účet riaditeľa kultúrneho centra. Vedenie mesta ocenilo celoročnú snahu Jaromíra Kratochvíla na 865 eur (vyše 26-tisíc Sk).
Odmeny poskytnuté vedúcim zamestnancom MsÚ:
Prednostka MsÚ Ing. Eva Lukáčová – počas roka koordinovala činnosť právneho oddelenia z dôvodu neobsadenia pracovnej pozície vedúci právneho oddelenia a počas časti roka neobsadenia pracovnej pozície právnik. Zabezpečovala externé právne stanoviská k súdnym sporom, resp. zložitým právnym prípadom. Riadila činnosť volebného štábu pri zabezpečovaní volieb prezidenta SR, volieb do EÚ a do samosprávnych krajov. Zabezpečovala organizáciu prác pri spracovávaní archívnych dokumentov a príprave Registratúrneho poriadku a koordináciu prípravy prác spojených s využitím dotácie poskytnutej na rekonštrukciu športovej haly v súčinnosti s firmou Maynet, s. r. o. Zabezpečovala riadenie procesu prípravy protikrízových opatrení, najmä viazanie výdavkov a dodržiavanie rozpočtovej disciplíny.
Vedúci oddelenia hospodárskej činnosti Ing. Miroslav Hudec - zabezpečoval prevádzku referentského vozidla pre potreby oddelenia HČ bez nároku na mzdové ohodnotenie. Poskytoval súčinnosť pri vybavovaní podmienok pre stanovenie skúšobnej prevádzky pre dažďovú kanalizáciu v priemyselnom parku na Obvodnom úrade ŽP Hlohovec z hľadiska plnenia podmienok stanovených IŽP Nitra. Aktívnym prístupom zabezpečil koordináciu prác medzi správnym orgánom a dodávateľom pri budovaní svetelnej signalizácie. Zabezpečoval realizáciu opatrení na úsporu el. energie na osvetlenie mesta, pripravoval návrhy na uloženie nádob TKO a ich oplotenie na sídliskách, aktívne pristupoval k riešeniu problémov pri budovaní bezdrôtového rozhlasu a softvérovom spracovaní hrobových miest v rámci digitalizácie cintorínov.
Vedúci oddelenia výstavby a životného prostredia Ing. Ján Husár - zabezpečoval prevádzku referentského vozidla pre potreby odd. VaŽP, prípadne i iných oddelení v prípade neprítomnosti vodiča vozidla MsÚ, resp. jeho obsadenosti na iný účel. Organizoval a zabezpečoval podujatia v rámci schvaľovacieho procesu zmien územného plánu a podieľal sa na príprave územnoplánovacej dokumentácie. Zabezpečoval realizáciu úloh vyplývajúcich z operatívneho riešenia problémov spojených s budovaním IS v lokalite IBV Timravy a práce na budovaní urnovej steny podľa požiadaviek dodávateľov i po pracovnej dobe bez čerpania náhradného voľna. Metodicky usmerňoval zamestnancov MsÚ pri aplikácii zákona o verejnom obstarávaní.
Vedúca oddelenia vnútornej správy Ing. Zuzana Nosková - zabezpečovala činnosti spojené s prípravou a vyúčtovaním volieb z dôvodu ukončenia pracovného pomeru zamestnankyne, ktorá mala tieto činnosti v pracovnej náplni. V súlade s potrebami činnosti systému MAJETOK zabezpečovala podklady k elektronickej verzii majetku a odpisov. Zabezpečila prípravu právnej normy platnej na území mesta a internej právnej normy, ktoré bolo nutné spracovať z dôvodu závažných zmien vyplývajúcich zo zmeny zákona o majetku obcí. V druhom polroku 2009 boli zabezpečené všetky práce spojené s predajom pozemkov v IBV Timravy podľa rozhodnutí MsZ (verejné súťaže, komunikácia a obhliadky so záujemcami o pozemky, vytýčenie hraníc pozemkov a náležitosti spojené s požiadavkami KN).
Vedúca finančného oddelenia Ing. Zuzana Pacherová - vypracovala polročnú monitorovaciu správu k plneniu programového rozpočtu na 1. polrok 2009 a pripravila návrh rozpočtu na r. 2010 – 2012 v podmienkach krízového vývoja ekonomiky SR. V súčinnosti s odd. SV analyzovala situáciu v školských zariadeniach v súvislosti s prípravou rozpočtu na r. 2010 – 2012 s prihliadnutím na novú právnu úpravu financovania. Organizovala prípravu podkladov pre zabezpečenie konsolidovanej účtovnej závierky, ktorá bude v podmienkach samosprávy spracovaná za r. 2009 po prvýkrát. Práca je náročná predovšetkým z dôvodu analýzy účtovných procesov vo všetkých účtovných jednotkách konsolidovaného celku.
Vedúca oddelenia regionálneho rozvoja JUDr. Kornélia Žáková - spracovala podklady, zabezpečovala zúčtovanie, prípravy monitorovacích správ a žiadostí o platbu v rámci projektu v realizácii ( I. ZŠ Hlohovec). Zabezpečovala koordináciu prác na projektoch v rámci výziev TTSK a získanie prostriedkov na ich realizáciu a koordináciu prác v rámci výziev rezortov SR (MŠ SR, MK SR). Podieľala sa na získaní finančných prostriedkov na rekonštrukciu II ZŠ Koperníkova Hlohovec. Zúčastňovala sa aktivít a rokovaní v orgánoch OZ PIOPH za mesto Hlohovec i mimo pracovnej doby. Zabezpečovala implementáciu úloh v rámci regionálnej politiky rozvojovej agentúry Hlohovec.
Vedúca oddelenia spoločenských vecí Ing. Mária Janičková - zabezpečila prípravu štatútu pre denné centrum BEREKSEK. Podieľala sa na organizácii občianskych aktov, najmä pohrebov, na ktorých aktívne pôsobila, pričom príhovory si pripravovala počas osobného voľna. Pripravovala podklady k stanoveniu platov riaditeľov škôl v zmysle novej právnej úpravy. Nad rámec svojich pracovných povinností zabezpečovala konzultácie a poradenstvo s opatrovníkmi, ktorí majú zverených občanov po zbavení právnej spôsobilosti a pomoc pri riešení ich finančných a majetkových problémov.
Bc. Miroslava Oravcová poverená zastupovaním vedúceho právneho oddelenia – okrem povinností vyplývajúcich z pracovnej náplne v rámci zastupovania vedúceho oddelenia právneho zabezpečovala metodické usmerňovanie občanov v rámci aktivačných prác, nákup pracovných pomôcok a občerstvenia, spracovanie dochádzky a predkladanie vyúčtovania a dokladov pre ÚPSVaR. Zastupovala chýbajúcich zamestnancov v rámci oddelenia, t. j. na úseku matriky (overovanie podpisov), evidencie obyvateľov, registratúry a archívu). Metodicky usmerňuje práce spojené s aplikáciou modulu spisov pre príručné registratúry. Vykonala kontrolu písomností MsÚ za r. 2006, 2007 a 2008, ktoré boli odovzdané na archiváciu, nad rámec svojich pracovných povinností pripravila Registratúrny poriadok MsÚ, ktorý vstúpil do platnosti od 01. 01. 2010.
Riaditeľ MsKC Jaromír Kratochvíl – vykonával svoju činnosť často i po pracovnej dobe, vo večerných hodinách i počas víkendov. Odmena bola poskytnutá za aktivitu a snahu pozdvihnúť kultúru v meste, za osobný čas venovaný organizácii celomestských podujatí (Michalský jarmok, Deň kvetov), ale i ďalších podujatí v oblasti kultúry a vzdelávania (deň zdravia, hlohovský tanečný večer, promenádne koncerty). Podieľal sa na organizácii mnohých podujatí v súčinnosti so školami, združeniami s podnikateľskými subjektmi.