Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

16. máj 2010

Na Hlohovej prekážajú autobusy

Konečnú budú mať autobusy zrejme na stanici, zastávky na Hlohovej ulici zostanú.

Doprava na Hlohovej ulici kolabuje. Kameňom úrazu sú zastávky mestských a prímestských liniek po oboch stranách. Adrenalínové stavy na neprehľadnej ceste zažívajú nielen vodiči, ale aj chodci pokúšajúci sa cez ňu prejsť. Problémy spôsobujú najmä autobusy parkujúce na okraji frekventovanej vozovky. Mesto pritom autobusovú stanicu má.

„Z Hlohovej sa stala štvorprúdová cesta a len čakáme, kedy sa stane nešťastie,“ vyjadril sa návštevník diskusného fóra. Ľudia už strácajú trpezlivosť, keďže nebezpečné situácie sú tu na dennom poriadku: „Chodím so synom na 1.ZŠ a máme problém prejsť po priechode,“ píše ďalší z čitateľov, „jedna strana ma pustí a druhá mi prejde pomaly po pätách,“ dodáva nespokojný rodič.

Časté dopravné kolízie nespôsobujú iba presuny cestujúcich na zastávkach a chaoticky prebehujúci chodci. Za neprehľadnú situáciu môžu predovšetkým stojace autobusy, ktoré tu majú konečnú a neraz zasahujú až do jazdného pruhu. „Stačilo by jediné, aby stanica v Hlohovci slúžila aj na parkovanie autobusov a hlavne tomu, čomu má, na nastupovanie a vystupovanie,“ vyjadril sa diskutujúci. Rovnaké riešenie presadzuje aj mestský poslanec Jozef Hviezdarek, ktorý je za to, aby sa Hlohová od autobusov vyčistila.  

Vladimír Jozef Dlhopolček má na vec iný názor: „Myslím, že je to maximálna hlúposť, aby tí, čo bývajú na Závalí a prídu autobusom, išli na stanicu,“ povedal poslanec, ktorý, ako sám uviedol, tento spôsob dopravy taktiež využíva. „Mesto má slúžiť ľuďom a nie pár jednotlivcom,“ dodal člen zastupiteľstva. Podľa primátora Jána Dlhopolčeka, Hlohovec momentálne nie je na radikálnu zmenu obnášajúcu chodenie ľudí zo stanice pripravený. 

Na problematiku si posvieti aj generel dopravy. Keďže konečné riešenie ešte nie je známe, hlavný architekt mesta Miloslav Drgoň si myslí, že spúšťať názorovú lavínu je predčasné. Už teraz je ale isté, že charakter ulice sa bude musieť zmeniť: „Nie je možné, aby tam autobusy mali cieľové stanice,“ uviedol hlavný architekt. Na tento účel by mal zrejme dopravca využívať priestory stanice pri železnici. Vyplynulo to aj z rokovaní so zástupcami SAD. Zastávky na Hlohovej zostanú aj naďalej. Slúžiť však pravdepodobne budú iba na nastupovanie a vystupovanie, a nie ako odpočívadlá pre autobusy.

Galéria k článku





Podobné témy
Mesto prevzalo parkovisko na Nitrianskej ulici
Mesto prevzalo parkovisko na Nitrianskej ulici
Obyvateľom a návštevníkom priľahlých bytových domov vzniklo v priebehu dvoch mesiacov 24 nových parkovacích miest.

Na Podzámskej ulici pribudnú nové parkovacie miesta
Na Podzámskej ulici pribudnú nové parkovacie miesta
V priestore medzi VI. základnou školou a existujúcimi garážami pribudne do dvoch mesiacov 34 nových parkovacích miest.

Parkovné sa neujalo. Námestie zíva prázdnotou
Parkovné sa neujalo. Námestie zíva prázdnotou
Platené parkovanie prinieslo viac problémov ako osohu. Autá zahltili priľahlé ulice, obchodníci prišli o zákazníkov.

Niektorí parkovné vítajú, väčšina nadáva
Niektorí parkovné vítajú, väčšina nadáva
Parkovné na námestí je už realitou. Väčšina Hlohovčanov je presvedčená, že zavedenie systému situáciu iba skomplikuje.

Práce na železničnom priecestí tentoraz Hlohovec nerozdelia
Práce na železničnom priecestí tentoraz Hlohovec nerozdelia
Adrenalínový scenár spred piatich rokov sa nezopakuje. Práce na železničnom priecestí si vyžiadajú iba čiastočnú uzávierku cesty.