Vlaňajšie 50-tisícové odmeny na magistráte zarezonovali nielen medzi Hlohovčanmi. Zvesť o tunajších kráľovských prémiách priniesli aj celoplošné médiá. Medzi ľuďmi sa okamžite zdvihla vlna nevôle. Tŕňom v oku sa stali najmä odmeny vedúcich zamestnancov. „Nič ste navyše neurobili. Všetko bolo náplňou vašej práce, za ktorú ste dostávali celý rok nadštandardnú mzdu,“ vyjadrila sa Viera Bardiovská a vyzvala úradníkov, aby odmeny vrátili.
Nestalo sa. Primátor Peter Dvoran verejne deklaroval, že žiadne morálne pochybnosti necíti a všetkým sa môže pozrieť do očí. Podľa jeho vtedajších vyjadrení trinásty plat dostal skoro každý v republike. Ako ďalej dodal, zamestnanci naň majú právo podľa kolektívnej zmluvy.
Uplynulo ďalšie obdobie a na radnici sa opäť nadeľovalo plnými priehrštiami. Súhrnná výška odmien na Mestskom úrade v Hlohovci dosiahla 47 473 eur, čo je iba o necelých 3-tisíc eur menej ako vlani. Vyše 11-tisíc eur z tejto sumy išlo deviatim zamestnancom vo vedúcich funkciách. Z celkového počtu 63 pracovníkov dostali prémie všetci okrem jedného. Priemerná odmena vedúceho zamestnanca za uplynulý rok predstavovala 1 224 a u ostatných 688 eur. Prednostka Eva Lukáčová, ktorá si vlani prilepšila o vyše 3 600 eur, dostala tentoraz rovnako ako pred dvoma rokmi.
Pre porovnanie, v Kežmarku dosiahli koncoročné odmeny v priemere na jedného zamestnanca 168, v Humennom 160 a v Medzilaborciach 50 eur. Informoval o tom portál sme.sk. Mestskí úradníci v Trenčíne dokonca vianočné odmeny nedostali vôbec. Ušetriť tamojšej samospráve sa snaží aj primátor. Richard Rybníček už pred časom požiadal o zníženie platu a na rozdiel od primátora Hlohovca zarába iba zákonom stanovené minimum.
Vedúci zamestnanec | Odmeny v roku 2010 | Odmeny v roku 2011 | Odmeny v roku 2012 |
Ing. Eva Lukáčová prednostka MsÚ |
1 687 € | 3 625 € | 1 688 € |
Ing.
Ján Husár vedúci oddelenia VaŽP |
1 114 € | 1 314 € | 1 136 € |
Ing. Zuzana
Nosková vedúca oddelenia VS |
1 076 € | 1 098 € | 1 398 € |
Ing.
Zuzana Pacherová vedúca finančného oddelenia |
1 029 € | 1 382 € | 1 252 € |
Ing. Mária Janičková vedúca oddelenia SV |
1 079 € | 1 480 € | 1 250 € |
Ing.
Miroslav Hudec vedúci oddelenia HČ |
1 058 € | 1 262 € | 1 122 € |
Ing. Štefan
Herceg vedúci oddelenia informatiky |
-- | 1 512 € | 1 112 € |
JUDr.
Kornélia Žáková vedúca oddelenia RR |
1 094 € | 1 096 € | 1 096 € |
Mgr. Ivan Taliga vedúci právneho oddelenia |
960 € | 810 € | 960 € |
Odôvodnenia pridelenia odmien vedúcim zamestnancom
Ing. Eva Lukáčová – prednostka MsÚ
Prednostka MsÚ zabezpečovala koordinovanie činnosti jednotlivých oddelení MsÚ s prihliadnutím na riadenie v období krízy ekonomiky SR, najmä pri dodržiavaní rozpočtovej disciplíny a spracovaní rozpočtových opatrení a operatívnom riadení financovania. Počas výkonu kontrol vykonávaných kontrolnými orgánmi zabezpečovala požiadavky kontrolných orgánov, predkladala opatrenia na odstránenie nedostatkov zistených kontrolou a spracovávala správy o plnení opatrení.
Z dôvodu príprav osláv 900. výročia prvej písomnej zmienky o meste Hlohovec pôsobila ako predsedníčka komisie, ktorá pripravovala program a jeho realizáciu. Vynaložila úsilie pri rokovaniach s VÚC a štátnymi orgánmi pri riešení použitia prostriedkov v rámci projektu VIA HLOHOVIENSIS na zabezpečenie programu osláv. Koordinovala spracovanie vnútorných predpisov, spojených najmä s odstránením duplicít v moduloch informačného systému, predbežnou finančnou kontrolou a novelou zákona o správnych poplatkoch. Zabezpečovala spracovanie informačných a propagačných materiálov súvisiacich s propagáciou mesta v médiách a informácie pre médiá v zmysle ich žiadostí.
Počas osobného voľna v rozsahu 67 hodín zabezpečila podpísanie platobných výmerov na daň z nehnuteľností, daň za užívanie verejného priestranstva, daňové výzvy a úkony v exekučnom konaní.
Ing. Ján Husár – vedúci VaŽP
Zabezpečoval výber dodávateľa na realizáciu stavebných úprav pre III. ZŠ v zmysle zákona o verejnom obstarávaní (výmena okien). Metodicky usmerňoval a radil pracovníkom ostatných oddelení pri príprave verejných súťaží. Zabezpečoval písomné náležitosti VO na zabezpečenie preklenovacieho úveru v súčinnosti s ved. FO. Zabezpečoval prevádzku referentského vozidla pre pracovníkov VaŽP, v prípade nutnosti i pre ďalšie oddelenia.
Ing. Zuzana Nosková – ved. VS
Koordinovala práce spojené s ROEP-om v k. ú. mesta Hlohovec a pripravovala podklady zhotoviteľom ROEP-u. Zabezpečovala podklady k majetkovému vysporiadaniu pozemkov na rozšírenie cintorína. Z dôvodu novelizácie zákona o majetku obcí pripravila návrh VZN o zmluvných prevodoch vlastníctva majetku mesta a dodatok k VZN o nájme majetku. Spracovala údaje o vlastníctve pozemkov pod vybudovanými schodiskami. Vynaložila úsilie na bezodplatné získanie pozemku na vybudovanie parkoviska a prístupovej komunikácie k ED od SPF, čím Mesto Hlohovec ušetrilo 39 051,04 €.
Ing. Zuzana Pacherová – ved. FO
Riešila problematiku zverejňovania daňových dlžníkov v zmysle daňového zákona. Podieľala sa na príprave novej smernice o finančnej kontrole, zabezpečila interné pokyny na jej aplikáciu a preškolenie zamestnancov ostatných oddelení. Venovala pozornosť problematike dane z nehnuteľností a ostatných miestnych daní, získavala skúsenosti od iných samospráv a lektorov. Aktívne pristupovala k získavaniu informácií k problematike tvorby rozpočtu na roky 2013 – 2015. Zabezpečila komplexnú analýzu hospodárenia mesta za r. 2011 vrátane konsolidovanej účtovnej závierky a spracovania výročnej správy. Počas osobného voľna zabezpečila podpísanie 16 262 platobných výmerov dane za psa a poplatku za KO a DSO. Po pracovnej dobe riešila operatívne spracovanie podkladov pre poskytnutie preklenovacieho úveru.
Ing. Mária Janičková – ved. odd. SV
Zabezpečovala prípravu zasadnutí Mestskej školskej rady, viedla jej agendu a zúčastňovala sa tiež zasadnutí ďalších školských rád. Organizačne pripravovala celomestské akcie (oceňovanie osobností, odhaľovanie tabule k 650. výročiu trhového mesta, mesiac úcty k starším, Vianočná kvapka krvi), na viacerých akciách aktívne vystupovala a pripravovala príhovory. Z titulu mesta ako zriaďovateľa viedla personálnu agendu riaditeľov škôl s dôrazom na kontinuálne vzdelávanie. Venovala pozornosť sociálnej problematike, aktívne pristupovala k umiestňovaniu občanov do zariadení sociálnej starostlivosti. Podieľala sa na príprave občianskych pohrebov, kde vystupovala s príhovormi. Zabezpečovala celodenné prezentácie mesta na výstave SLOVAKIATOUR.
Ing. Miroslav Hudec – ved. odd. HČ
V spolupráci s SAD a zástupcami spoločnosti TESCO riešil rozšírenie linky MHD do obchodného centra TESCO. Aktívne pristupoval k rozšíreniu separácie odpadov (šatstvo, oleje, bioodpady). Venuje pozornosť budovaniu bezbariérových priechodov pre chodcov. Vynaložil úsilie na dobudovanie bezdrôtového rozhlasu na území mesta. Aktívne pristupoval k riešeniu kontajnerovísk na sídliskách a k nákupu nových zberných nádob. Podieľal sa na zabezpečovaní prevádzky referentského vozidla.
Mgr. Ivan Taliga – ved. PO
Organizačne zabezpečoval vykonávanie aktivačnej činnosti formou menších obecných služieb v spolupráci s ÚPSVaR Piešťany. Spracoval pripomienky a korektúry ručne maľovaných máp mesta a Trnavska so zameraním na správne označenie ulíc. Bez nároku na odmenu tlmočil z anglického jazyka pri matričných úkonoch a tiež prekladal mailovú a listovú komunikáciu so zástupcami družobných miest. Poskytoval právne rady občanom a právnickým osobám, ktorých zriaďovateľom je Mesto Hlohovec.
JUDr. Kornélia Žáková – ved. RR
Aktívne pristupovala k získavaniu zdrojov na základe vyhlásených výziev. Koordinovala aktivity pri implementácii projektov, najmä v rámci reklamácií stavebných prác a pri ich preberaní od dodávateľov. Vynaložila úsilie pri koordinácii projektu na podporu rozvoja cestovného ruchu (tvorba podkladov, dotazníky, pracovné rokovania, zber údajov a pod.). V spolupráci s MsKC a dennými centrami usmerňovala aktivity zamerané na projekty pre získanie pomoci pre sociálne odkázaných občanov a na podporu kultúrnych a mládežníckych aktivít.
Ing. Štefan Herceg – ved. OI
Zabezpečil finalizáciu prípravnej fázy virtualizácie. Zabezpečoval riešenia pre podporu Predbežnej finančnej kontroly z modulov Fakturácie, Objednávky a Platobné príkazy. Metodicky usmerňoval oddelenia MsÚ pri prepojení ekonomických modulov s exekučnými činnosťami. Riešil problematiku GIS–ov. Podieľal sa na príprave smerníc k správnym poplatkom, finančnej kontrole, doriešil problematiku zverejňovania a aktualizácie písomností. Bol členom komisie na výber loga mesta a zabezpečoval komunikáciu s externými členmi komisie. Pripravoval dáta pre softvérové spracovanie a zabezpečenie tlače oznámení o voľbách, tlač zoznamov voličov a zverejňovanie výsledkov volieb na webovom sídle. Aktívne pristupoval k doriešeniu zverejňovania dlžníkov a problémov registratúry.