Centrum Hlohovca zahltili reklamy. Dom služieb vyzerá ako veľká výkladná skriňa a desiatkami pútačov sú posiate i chodníky. Mesto pôvodne chcelo vyrubiť podnikateľom poplatok za každý deň umiestnenia reklamného stojanu na verejnom priestranstve. Nakoniec prešiel návrh Olivera Pestúna. Poslanec sa zaslúžil o zníženie tejto sumy na symbolickú čiastku.
„Mám pocit, že tie reklamy nám držia fasádu. Pri vstupe do mesta to vyzerá ako by ste vchádzali do cirkusu,“ uviedol na margo Domu služieb v Hlohovci Patrik Voltmann počas aprílového rokovania zastupiteľstva. Budova oblepená pútačmi sa nepáči ani mnohým Hlohovčanom. S takýmto umiestnením veľkoplošnej reklamy v centrálnej mestskej zóne sa nestotožňuje ani hlavný architekt Miloslav Drgoň.
Nelichotivý vzhľad stavby sa má už čoskoro zmeniť. Dostane novú fasádu a počíta sa i s jej celkovým energetickým vylepšením. Pútačom, ktoré ju okupujú, tak definitívne odzvoní. „Rekonštrukciu plánujeme ešte v tomto, alebo budúcom roku,“ uviedol Peter Ulík, šéf bytového podniku, ktorý objekt spravuje. Všetko závisí od spôsobu financovania. Ten je zatiaľ otvorený, pričom jednou z možností je i čerpanie zdrojov z Enviromentálneho fondu.
Bytové hospodárstvo má oficiálne zazmluvnených niekoľkých reklamných bannerov s troma subjektmi. Všetky ostatné pútače na budove sú nainštalované bez jeho vedomia. Po rekonštrukcii síce Ulík pripúšťa reklamné plochy, ale už len v obmedzenom rozsahu: „Mohli by sme napríklad umiestniť svetelnú reklamu s nízkou spotrebou a jednotnou fazónou na atike objektu.“
Novinky sa dotknú aj prenosných reklamných stojanov pred prevádzkami. Pôvodný návrh počítal s 10-centovým poplatkom za deň a m². Ročne by tak mohla táto suma dosiahnuť až 36 eur. „Aj ja som taký istý podnikateľ a môžem vám povedať, že 36 eur za „Áčko“ pred ambulanciou by bolo pre mňa dosť, pretože takých poplatkov je veľa,“ ohradil sa Oliver Pestún. Nespokojnosť s návrhom zaznela i priamo z občianskych radov.
„Tu nejde o prínos do rozpočtu,“ obhajovala rozhodnutie prednostka Eva Lukáčová. Podľa jej vyjadrení chcelo mesto iba stanoviť jasné pravidlá, ktorých sa dožadovali aj samotní podnikatelia. Zastupiteľstvo nakoniec podporilo Pestúna. Poslanec navrhol zredukovať poplatok na 1 euro ročne za m².