Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

18. júl 2013

Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?

Na propagáciu pôjde 70-tisíc eur. Toľko mesto zaplatí za brožúry, film a obaly na prezentačné materiály.

Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?

Mesto v rámci projektu Via Hlohoviensis získalo vyše 200-tisíc eur z európskej kasy na podporu turizmu. Časť z nich investovalo do webstránky a koncepcie cestovného ruchu. Zákazky z dielne tunajšej agentúry sa zviditeľnili pochybným výberovým konaním, nepodarenou zmluvou a neoprávneným použitím fotografií. Vďaka dotácii radnica organizuje i rôzne akcie. Tie si už pre svoje vysoké náklady vyslúžili kritiku Hlohovčanov. Súčasťou projektu sú aj propagačné brožúry a film o regióne.

Zmluvu na informačno-propagačné materiály mesto zverejnilo iba pred pár dňami. Zákazku získala žilinská spoločnosť EIP Services. Brožúry sú rozdelené na socioekonomickú, kultúrnu a prírodnú oblasť. Z každého druhu dodá firma 16-stranový materiál v počte 40-tisíc kusov. Dokopy tak vznikne 120-tisíc brožúr za cenu 26 784 eur.

Ambíciu zviditeľniť tunajší región má i propagačný film. Zmluvu so spoločnosťou Crossline so sídlom v Bratislave uzavrelo mesto ešte koncom apríla tohto roku. Snímka o dĺžke 70 až 80 minút venuje Hlohovcu približne polovicu svojej minutáže. Film v piatich jazykových verziách bude zaznamenaný na DVD v celkovom počte 20-tisíc kusov. Náklady za dielo predstavujú 39 144 eur.

Stačilo by to zavesiť na web

Niektorí Hlohovčania ale s investíciou nesúhlasia. „To nikoho nenapadlo, že už máme internet? Stačilo by tých DVD 200 a zavesiť to na web za tretinu ceny. To by, ale niekto nezarobil, že?“ vyjadril sa prispievateľ diskusného fóra. Mesto aktuálne zverejnilo i zmluvu na výrobu obalov na propagačné materiály. Tie v počte 20-tisíc kusov za 4 080 eur zabezpečí firma Idee.sk z Prievidze. Brožúry, DVD a obaly tak spolu vyjdú na 70-tisíc eur.    

Čo ten guláš varili z kolibríkov?

U časti miestnych aktivity projektu Via Hlohoviensis vyvolali nevôľu. Nedávno rozvírili hladinu niekoľkotisícové objednávky na súťaž vo varení gulášu a futbalový turnaj. „Preboha, čo ten guláš varili z pitvaných kolibríkov? Štyri kotle za vyše 7-tisíc eur ?“ rozohnila sa čitateľka. Otázne je i to, ako môže zápolenie miestnych častí prilákať turistov.

Toto je kšeft storočia

Tunajší sú presvedčení, že Hlohovec má mnoho iných problémov, kam treba dať peniaze. O investíciách spomínaného projektu je už ale rozhodnuté. Ľudia však majú na celú vec vlastný názor: „Toto je kšeft storočia. Všetci na tom zarobia, len nikto nevie, na čo to je dobré.“

Zoznam podujatí projektu Via Hlohoviensis, ktoré pre Mesto Hlohovec zabezpečí Mestské kultúrne centrum v Hlohovci.

Športovo-relaxačné dni:

Podujatie 1 – Deň koní:  11 200,00 eur
Podujatie 2 – Futbalový turnaj mestských častí mesta Hlohovec:  12 441,00 eur
Podujatie 3 – Ukončenie turistickej sezóny v regióne Hlohovca:  5 287,20 eur

Športovo-relaxačné dni spolu:  28 928,20 eur

Kultúrno-tvorivé dni:

Podujatie 1 – Historický sprievod mestom:  20 118,80 eur
Podujatie 2 – „Hlohovec – moje mesto“ (očami detí):  2 637,80 eur
Podujatie 3 – Ex libris – „KVETY“:  5 958,80 eur

Kultúrno-tvorivé dni spolu:  28 715,40 eur

Gastronómia Hlohovecka:

Podujatie 1 – Špeciality regiónu:  11 758,80 eur
Podujatie 2 – Súťaž o najlepší guláš:  7 608,80 eur
Podujatie 3 – Špeciality Fraštáku:  13 338,80 eur

Gastronómia Hlohovecka spolu:  32 706,40 eur

SPOLU: 90 350,00 eur





Podobné témy
“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
Webový portál stále neponúka to, čo agentúra sľubovala. Gulášpartiu a futbalový turnaj si mesto objednalo za 20-tisíc eur.

Zabudnutý región má presláviť film
Zabudnutý región má presláviť film
Dvadsaťtisíc DVD a niekoľko akcií má prilákať turistov. Ktoré firmy získajú zákazky?

Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Oliver Pestún spoluprácu s miestnou agentúrou spochybňuje. Od matky šéfa dotknutej firmy sa dočkal nepríjemného telefonátu.

Drahá webstránka je stále nedostupná
Drahá webstránka je stále nedostupná
Predražený portál o cestovnom ruchu by sa mal objaviť už v najbližších dňoch. Pomôže turizmu v regióne?

Podpora turizmu alebo divadlo?
Podpora turizmu alebo divadlo?
Výberové konanie na webstránku bolo zmanipulované. Aktérov prezradila školácka chyba.