Hlohovčania nové platené parkovanie na námestí zodpovedne ignorujú. Parkovisko zíva prázdnotou a vodiči radšej nechávajú odstavené automobily v priľahlých uliciach. To sa však nepáči ľuďom bývajúcim v týchto lokalitách.
Myšlienka zaviesť v Hlohovci regulované parkovanie vznikla už pred niekoľkými rokmi. Dôvodom mal byť problematický dopravný stav v centre mesta a nie zvýšenie príjmov. Minulý rok poslanci schválili konkrétne lokality a výšku hodinovej sadzby. Primátor Peter Dvoran bol dokonca niektorými zástupcami občanov pochválený za odvahu tento kontroverzný krok uskutočniť.
Spoplatnenie parkovania začalo prvého februára a ako ústretový krok mestskí policajti dva týždne vodičov iba upozorňovali bez sankcií. Od tohto okamihu však počuť na novinku iba kritiku.
Ako prvé zaznela výčitka na nedostatočné označenie. Patrik Voltmann upozornil na informačnú tabuľu, ktorá je nad zorným uhlom vodiča a môže sa stať, že ju ľahko prehliadne. Rovnako nedostatočne boli označené aj parkovacie automaty. Problém by tak mohli mať tí, ktorí upozornenie na zmenu v médiách nezaregistrovali.
Mnohým sa taktiež nepozdáva výška samotného parkovného. 50-centový poplatok považujú za privysoký, najmä vzhľadom na chýbajúci krátky časový úsek, kedy je možné parkovať bezplatne. V iných mestách je totiž bežnou praxou, že za prvých desať minút parkovania platiť nemusíte.
Niektorí sa aj v diskusnom fóre sťažovali na skutočnosť, že automat mince nevydáva. Táto funkcionalita je však pri súčasných parkovacích automatoch skôr výnimkou. Zariadenie prijíma iba mince v určitých nominálnych hodnotách. Keď ich vodič nemá dostatok, musí nájsť miesto, kde mu peniaze rozmenia. Riešením by bola platba cez SMS, ktorá sa stáva čoraz rozšírenejšou. Nevýhodou sú zvýšené náklady pre prevádzkovateľa, čo sa môže premietnuť do ceny elektronickej parkovacej karty.
Nespokojnosť otvorene prejavili aj podnikatelia. Hlásia významný pokles tržieb a hrozia prepúšťaním alebo zatvorením prevádzok. Peter Dvoran sa pre televíziu Markíza vyjadril, že ľudia v Hlohovci si za dlhé roky zvykli na neplatenie parkovného a cenu nepovažuje za privysokú. Obchodníci už iniciovali petíciu za nespoplatnenie prvých tridsiatich minút parkovania.
Najväčším problémom však zostáva presun parkovania na iné, nespoplatnené miesta. Dôsledkom je taktiež častejšie porušovanie dopravných predpisov. Mnohí tak považujú jednoduché zavedenie poplatku bez vybudovania alternatívnych miest na parkovanie za nekoncepčné riešenie a sľubujú mu podobný osud ako pokusu pred poliklinikou. „Dúfam, že tento primátorsky experiment na ľudoch, po spoplatnení parkovania pri poliklinike a teraz na námestí je jeho posledným vo volebnom období,“ napísal prispievateľ diskusného fóra.
Celkový návrh počíta aj so zavedením regulovaného parkovania na ulici M.R. Štefánika pri Tatrabanke.